נתפסתם בנהיגה בשכרות? כך תתמודדו

0
274
Credit: Pixabay.com

נהיגה בשכרות היא  אחת מהעבירות החמורות בדיני תעבורה. לא מעט אנשים לא מודעים לכמות של האלכוהול הנמצאת בגופם לאחר שתיית אלכוהול. הם חושבים בטעות ששתיית אלכוהול בכמות קטנה כמעט שלא משפיעה ולכן עושים את הטעות ונוהגים לאחר ששתו ממש מעט אלכוהול. על פי החוק גם כמות הנחשבת קטנה בעיני הנהגים יכולה להגיע לכמות בעייתית מבחינת ההשפעה על הנהיגה. זה שלב שבו כדאי להתייעץ עם עו"ד תעבורה על מנת באמת לקבל את כל המידע, ואת הייצוג המתאים. דברו עם עו"ד זועבי  04-6001866

מהי על פי הגדרת החוק נהיגה בשכרות?

על פי החוק ההגדרה הפורמלית של נהיגה תחת השפעת אלכוהול, כאשר נמצאו בדמו 50 מ"ל אלכוהול עבור כל ליטר דם. את הבדיקה מבצעים באמצעות מכשיר ה'ינשוף' כאשר הנבדקים נושפים אל תוך המכשיר.

כתב אישום בגין נהיגה בשכרות מוגש רק לאחר שבבדיקה נמצאו ריכוז של 290 או יותר מכך. התהליך מתחיל בכך שהנהג נעצר לבדיקות, לאחרי כן מעוכב על ידי שוטרים ומתבקש לבצע בדיקת נשיפה בינשוף. אם קיימת אינדיקציה כלשהי שהנהג נמצא תחת השפעת אלכוהול יהיה צורך בבדיקת מאפיינים ובבחינת התנהגות. אם מגלים שרמת האלכוהול היא מעל המותר בחוק ייערך שימוע מול קציני המשטרה הרלוונטיים ויוגש כתב אישום בשל נהיגה במצב שכרות.

חשוב לזכור, בדיקת המאפיינים היא לא בדיקה שמחויבת בחוק אלא אך ורק לפי הנהלים המשטרתיים. אפשר לסרב לבדיקה, אך לא בטוח שזה יראה בעין טובה.

המשמעות של סירוב בדיקת השכרות היא למעשה הודאה על כך, באופן לא פורמלי, שנהגתם בשכרות. משמע, הסירוב יהיה סוג של ראיה ובית המשפט יוכל להרשיע אתכם. כך לא תוכלו לטעון שלמעשה לא הייתם שיכורים בזמן הנהיגה.

מה קורה לאחר בדיקת השכרות?

לאחר הבדיקה בינשוף אם נמצא שהנהג או הנהגת אכן נהגו בשכרות אלו יזומנו לשימוע מול קציני המשטרה. השימוע לרוב מתואם כמה ימים לאחר המקרה עצמו. בזמן זה יבחן קצין המשטרה את את האופציה להחרמת הרכב על מנת שלא לסכן את הנהגים או את סביבתם, ואף לקבוע פסילה מנהלית כמקובל.

משרד עורכי הדין זיאד זועבי הינו מהמשרדים המובילים בעולם התעבורה בפרט, ובעולם המשפט בכלל. לחברה יש ניסיון של מעל 20 שנה בתחום זה והיא מעניקה הגנה וייצוג משפטיים ברמה גבוהה לצד שירות אדיב סבלני ומכבד. אתם מוזמנים ליצור קשר כבר כעת אם אתם זקוקים לייצוג משפטי בתחום התעבורה ולקבל את השירות הטוב ביותר.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן