במה בעצם עוסק עורך דין צוואות?

0
419
עורך דין צוואות
קרדיט: canva

אף אכן מאיתנו לא מעוניין לחשוב על העת בה הוא או מי מאלו היקרים לליבו עשוי לעבור אל העולם הבא. אך אין ספק כי יש להתכונן לרגע זה באמצעות כתיבת צוואה רשמית, שכן בדרך כלל נשאיר אחרינו לא רק רכוש מסוים, אלא גם בני משפחה ואנשים אחרים אשר נרצה להעניק להם את מה שהיה ברשותנו. רכוש אשר עשוי אדם להשאיר אחריו יכול להיות לדוגמא רכוש פיזי כגון דירה, רכב, חסכונות וכו'. בנוסף, אדם יכול להשאיר אחריו נכסים רוחניים מסוימים. לכן, על מנת שנוכל לוודא כי רכושנו אכן יעבור לידיים שאנו מעוניינים שיגיע אליהן, מומלץ לפנות לעורך דין צוואות כדי לקבל מענה משפטי מקיף שבאמצעותו יוכל להיות שקטים בנושא זה.

העיסוק של עורך דין צוואות מתחלק בדרך כלל לארבעה תחומים- עריכת הצוואה, מימושה, התנגדויות לרשום בצוואה וכן חלוקת עזבון לפי צו ירושה. עריכת הצוואה יכולה להיות רגע מכריע בתהליך, שכן הצוואה הרשמית שתהיה קיימת במקרה של פטירה תבחן מילה מילה ולעיתים לכל ואת עשוי להיות משקל שיטה את הכף לכאן או לכאן. מה שמביאה אותנו למימוש הצוואה כפי שרשום בה וכפי שרצה המנוח, וכן למקרים בהם יש התנגדויות לדבר מה הרשום בצוואה כגון חלוקת רכוש מסוים. בנוסף, במידה ולא קיימת למנוח צוואה, העיזבון שלו יחולק לפי הדין. פעמים רבות זה עשוי לעורר מחלוקות ולכן סיוע של איש מקצוע בהחלט יכול למנוע מחלוקות אשר יעקבו את ביצוע החלוקה.

למה בעצם חשובה כל כך הצוואה?

הצוואה היא למעשה האסמכתא המשפטית אשר בידינו ומפרטת את הזכויות בנכסי מנוח אשר עוברות ידיים לאחר פטירתו. הצוואה עשויה לדאוג לביטחונה הכלכלי של המשפחה לאחר פטירת יקירה, למשל בה המנוח היה המפרנס העיקרי או הבעלים הרשום היחיד של נכסי המשפחה. יוסף אמר, בעל תואר ראשון ושני במשפטים, מוסמך כבורר וכמגשר, הינו עורך דין צוואות מנוסה ובעל ניסיון רב בדיני המשפחה בכלל. עורך דין אמר ישמח לעזור לכם בהשגת זכויותיכם בנושא זה ועניינים משפטיים אחרים.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן