מהו תחום דיני המקרקעין?

0
487
עורך דין גירושין מומלץ
credit: canva.com

דיני מקרקעין הוא תחום משפטי בו קיימת התייחסות חוקית לרכישה ומכירה של כל סוגי נכסי המקרקעין, בהתיחסות לכל ההיבטים של הקרקע עצמה ו/או המבנה הבנוי עליה. המטרה של תחום משפטי זה היא לכסות סוגיות משפטיות בכל מה שנוגע לקרקע או למבנים שעליה, כגון מכשירים ומתקנים.  התחום נוגע גם לטיפול בארנונה, מיסוי מקרקעין, הפקת נסח טאבו, טשרות מכר, ייעוד קרקע, הפשרה של קרקע, רישום זכויות בטאבו, חריגות בנייה, הפרדת שימושים ועוד.

אם יש לכם עסקה בתחום המקרקעין שאתם מעוניינים לבצע, בין אם על ידי מכירה או רכישה של כל סוג של מקרקעין- אתם צריכים לשכור את שירותיו של עורך דין מקרקעין מומלץ שיעזור לכם לבצע את העסקה ולוודא שהיא מתבצעת כמו שצריך תוך לקיחה בחשבון של כל הפרטים הנדרשים לפי התחום המדובר.

נחלות, משק חקלאי, האם אלה עסקאות מקרקעין רגילות?

אם אתם רוצים לרכוש או למכור נחלה או משק חקלאי במושב, רצוי שתצטיידו בעורך דין מומחה לנחלות שיעזור לכם. לא מדובר בעוד עסקה רגילה של מקרקעין, שכן יש צורך בידע רב בתחום הספציפי 'ל נחלות, בנים חוזרים, משקים חקלאיים וכולי. הרישום של עסקה מסוג זה תלויה בגורמים יוצאי דופן מעסקת מקרקעין עירונית, למשל של האגודה השיתופית של המושב, ולכן יש צורך בהתמחות מיוחדת והיכרות מעמיקה עם הבירוקרטיה הנדרשת ועם הקשיים הספציפיים שעלולים לעלות בתהליך המכירה.

ומה בנוגע להעברה של בעלות על דירה?

אם אתם רוצים לבצע העברת דירה ללא תמורה גם במקרה כזה מדובר בעסקה לא שיגרתית.

מדובר בעסקה משפטית שכוכב בהעברה של זכויות של נכס מקרקעין שיש בה הטבות מס, בניגוד למכירה של דירה בה יש לשלם מס שבח. על מנת שתדעו מה הן הזכויות המגיעות לכם כאשר אתם מקבלים דירה ללא תמורה, או מעבירים אותה, חשוב שתיעזרו בעורך דין המתמחה בסוג עסקאות מיוחד זה. עורך דין רונן טיב הוא עורך דין מקרקעין מומלץ בישראל, בעל נסיון רב בעסקאות מקרקעין מכל הסוגים ובעסקאות מיוחדות מסוג העברה של דירה ללא תמורה ומכירה של נחלה, וישמח לעמוד לשירותכם ולתת לכם את היעוץ המשפטי הטוב ביותר. מוזמנים לפנות למשרדנו ולקבוע פגישה ולקבל ייעוץ המותאם אישית לסוג עסקת הנדלן שלכם ולמטרה לשמה הגעתם, ולקבל ליווי מתחילת התהליך ועד סופו בהצלחה רבה. לפרטים נוספים 077-205-6500

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן