תואר שני – הזנקה לקריירה

0
1448
תואר שני – הזנקה לקריירה
מקור freepik

מאות אלפי סטודנטים לומדים לתואר שני במוסדות להשכלה גבוהה בישראל. אותם סטודנטים משקיעים הרבה זמן, מאמץ וכסף בתואר אשר, כך רובם לפחות מקווים, יקדם אותם בקריירה. 

זה מעיד אולי יותר מכל על כך שאחד השיקולים המשמעותיים בבחירה להמשיך לתואר שני הוא הרצון להתקדם בשוק התעסוקה. עד כמה באמת תואר שני, אכן נחוץ או תורם לכם לקריירה?

תואר שני – מהם השיקולים?

יש תחומים שבהם התואר השני הוא קריטי, אי אפשר להתקדם בלעדיו. זה נכון בתחומים של מחקר ופיתוח ומדעים בהם דרוש תואר שני על מנת לקדם את הקריירה ולפעמים זה אף סף הקבלה לתפקיד ההתחלתי. 

מתי זה לא קריטי? מתמטיקאים ופיסיקאים, לדוגמא , כמעט ואינם מוצאים תפקידים שדרישת הסף עבורם היא תואר ראשון . לעומת זאת, יש מקצועות או תפקידים בשוק שעבורם תואר שני אינו דרישת סף אך הוא יכול להוות יתרון. במוסדות פיננסיים ומוסדות ציבוריים השכר תלוי בדרגה שמורכבת מהוותק ומההשכלה. בעלי תואר שני במוסדות כמו בנקים, משרדי ממשלה או גופים ציבוריים נהנים משכר גבוהה יותר מאלו שאינם בעלי תואר שני. במגזר העסקי, בעיקר ארגונים גלובליים רואים בתואר שני יתרון. בהתאם, מועמד שיגיע עם ניסיון ותואר שני יקבל עדיפות בחברות כאלו על פני מועמד עם ניסיון אך ללא תואר שני.

תואר שני מקפצה לקריירה

תואר שני מאפשר אם כך העמקה והתמחות ספציפית ואף מספק כלים שלא ניתנים בלימודי תואר ראשון או תוך כדי העבודה. כלים אלה מעולים כדי להישאר רלוונטיים בשוק העבודה,. ולהעשיר את עצמנו בידע וכלים ולהיות עם יד על הדופק לגבי כל מה שמשתנה בעולם התעסוקה

יש מקצועות מסוימים כמו מקצועות הכוללים מחקר, פיתוח, ומדעים, בהם לימודי תואר שני הם בגדר מחויב המציאות – בעיקר המציאות התעסוקתית . בהמון מקרים חייבים להמשיך לתואר שני לצורך קידום מקצועי, משום שתואר ראשון כמעט ואינו תורם מאומה. וכן,  ישנם מקצועות כמו ניהול , שתואר שני יכול לשמש כרכיב מרכזי בהשכלה וכמו גם בהעלאת השכר. גם בעלי תואר שני במוסדות ציבוריים ומשרדים ממשלה מקבלים שכר גבוה יותר מאלו, שיש להם תואר ראשון בלבד.

לימודי התואר השני תורמים לפרקטיקה המקצועית. בנוסף , לימודים אלו בעלי עומק ומחקר, הנלמדים בלימודי התואר השני, ויכולות אחרות שלא נלמדות בלימודי התואר הראשון.

כמובן , שבסופו של דבר הכל תלוי במקצוע, אך ישנם ארגונים שאצלם התואר השני יחשב כניסיון תעסוקתי ולא כהשכלה נוספת. ניסיון זה יקפיץ וישדרג את השכר ואת התדמית התעסוקתית  של העובד בחברה, ויאפשר לו להתקדם בחברה ובמקצוע.

חשוב לקחת בחשבון שלימודי תואר שני הם לימודים אינטנסיביים לצד לימודים מאד מעניינים . תואר שני יכול לסייע גם לאנשים שמחפשים הזדמנויות לשינוי הקריירה, ולספק לבוגרים קשרים שימושיים בתעשייה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן