תפקידו של עו״ד לענייני צוואות וירושות

0
2226
קרדיט: Depositphotos

כשאדם כותב צוואה, הוא סמוך ובטוח שלאחר לכתו יחולקו נכסיו לפי ההנחיות שכתב בצוואתו כשהיה בחיים. עורך דין, מומחה בתחום העיזבונות, הוא איש המקצוע שידריך את עורך הצוואה, ואחר כך ילווה את היורשים הנהנים מהעיזבון, על מנת להבטיח תהליך חלק ונטול סכסוכים משפחתיים מרים.

מהו עו״ד לענייני צוואות וירושות?

עו"ד לענייני צוואות וירושות מתמחה בעריכת צוואות, בניהול עיזבונות ובהסדרת ענייני המוריש. מעורבותו של עורך הדין בניהול העיזבון תלויה במקרים רבים בנסיבות המיוחדות של כל מקרה. מעורבותו יכולה להיות תלויה בערך הנכסים של המוריש, ובשאלה אם הייתה או לא הייתה לו צוואה אחרונה במועד פטירתו. למשל:

  • במקרים בהם לא קיימת צוואה, מוטבים יכולים להיעזר בשירותיו של עו״ד לענייני צוואות וירושות, כדי להגיש תביעה לגבי מה שהם סבורים שמגיע להם.
  • במקרים שבהם קיימת צוואה, עורך הדין יכול לסייע במקרים שבהם מתעוררות סוגיות באשר לתוקף הצוואה שלעתים יכולות להוביל להתדיינות משפטית.

מהם תפקידיו של עו״ד המסייע לכתיבת הצוואה?

עורכי דין המתמחים בענייני צוואות, בקיאים בניסוח צוואות ויבינו את הדרך הטובה ביותר לחלק את הנכסים שלכם. ההחלטה לשכור עורך דין שיסייע לכם בעריכת הצוואה, עשויה להיות משתלמת. עורך דין הוא משאב מעולה שיוכל לענות על כל שאלה שלכם, ולסייע לכם לנסח צוואה שגם תהיה תקפה וגם תגשים את הרצונות הסופיים שלכם. משרדי עורכי דין בחיפה לדוגמה, המתמחים בענייני צוואות, יוכלו לעזור לכם להבין את חוקי המדינה הנוגעים ספציפית למצב האישי שלכם. כמו, הרצון שלכם לספק טיפול מיוחד לבן משפחה עם צרכים מיוחדים, או להקצות את הנכסים שלכם לנאמנות, מסיבות שונות. התייעצות עם עורך הדין שלכם תעזור לכם גם לענות על שאלות לגבי העסק הקטן שלכם ומה יקרה לו לאחר מותכם.

מן הסתם, אין הכרח לשכור עורך דין רק כדי לנסח את הצוואה שלכם מן ההתחלה ועד הסוף. אדרבה, קרוב לוודאי שעורך הדין שלכם יהיה מרוצה אם יהיה עליו לעיין בצוואה שכבר כתבתם בעצמכם, ולתקן את הטעון תיקון על מנת להבטיח שכל הרצונות שלכם יתממשו במדויק בסופו של דבר. היתרון הגדול ביותר בשכירת עורך דין לניסוח הצוואה שלכם הוא העובדה שאתם מסתייעים במומחה ומבטיחים לעצמכם שקט נפשי.

מהם תפקידיו של עו״ד המנהל את העיזבון?

לעורך הדין המנהל את העיזבון יש מגון משימות, הנה כמה מהנפוצות יותר:

  • גביית תמורה מפוליסת ביטוח חיים
  • זיהוי נכסי העיזבון והגנתם
  • סיוע בתשלום חובות וחשבונות שלא נפרעו
  • הכנה והגשה של כל המסמכים הנדרשים על ידי בית המשפט
  • פתרון בעיות מול מס הכנסה
  • העברת נכסים על שם המוריש למוטבים המתאימים

מחפשים עורך דין?

במשרד עורכי דין גלסברג, תוכלו לקבל שירות מקצועי ואדיב מצוות עו״ד מומחים בכול הנושאים הקשורים לצוואות ולירושות, כולל עריכת הצוואה וניהול העיזבון תוך מימוש מקסימלי של רצון המנוח, דאגה לשמירה על יחסים תקינים בין היורשים, כמו גם הגנה, בעת הצורך, על תוקף הצוואה או טיפול בהתנגדויות לקיום הצוואה. לפרטים נוספים, ניתן ליצור קשר בטלפון 04-8663483.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן