סגירת תיק משטרתי

0
1499
סגירת תיק משטרתי

ביצוע של עבירה פלילית במדינת ישראל מפעילה את החוק כנגד אותו אדם אשר עובר דרך המשטרה אל בית המשפט ואל המאסר במידה והוא אכן נמצא אשם ביצוע של עבירה פלילית. לאחר שאותו אדם ביצע את תקופת המאסר ואף השתקם, האם אותה עבירה פלילית היא כזו שהוא יישא לנצח נצחים מבחינת הרישום הפלילי, או שמא חוק ההתיישנות וצעדים עם עורך דין פלילי יכולים להביא אל תוצאה הרבה יותר חיובית עבור אותם אנשים?

השאיפה של כל מדינה דמוקרטית היא בסופו של דבר לשמור על הסדר ועל הביטחון של התושבים, אך מנגד ישנו תמיד מערך של זכויות שבהן ניתן להשתמש במערכת אשר מבינה כי אנשים משתנים ובעלי יכולת שיקום, ועבור חיים חדשים יש תוקף גם לרישום של מעשה פלילי.

מה אופן סגירת התיק?

לא כל תיק שנפתח במשטרה הוא גם כזה אשר יסתיים באותה העילה של הסגירה. ישנם תיקים שנפתחים נגד אדם אשר חשוד בביצוע של מעשה פלילי וייסגרו מכמה סוגים של סיבות, עילות. אלו הן העילות של סגירת תיקים פליליים אשר נפתחים מול חשוד במשטרה:

  • סגירה של תיק פלילי בעילה של חוסר אשמה.
  • סגירה של תיק פלילי בעילה של חוסר ראיות.
  • סגירה של תיק פלילי בעילה של חוסר עניין לציבור.
  • סגירה של תיק פלילי בעילה של אי הרשעה.

מדוע זה חשוב להכיר את האופן שבו נסגר תיק במשטרה? כי הדבר בעל השפעה מהבחינה של הדרך שבה יכול אדם לבצע את המחיקה של הרישום של אותו מעשה פלילי.

ההשלכות של הסגירה על המחיקה

הדרך היחידה לבצע מחיקה של רישום פלילי עבור אדם אשר נפתח נגדו תיק פלילי שעבורו הוא נמצא אשם בבית המשפט וקיבל את העונש לפי החלטת השופט היא על ידי העברה של בקשה של חנינה אל הנשיא של מדינת ישראל בלבד. זה חשוב שלא ליצור בלבול בין המרשם אשר עדיין ממשיך להתקיים אצל המשטרה עבור כל סוג של הליך פלילי מול אזרח, לבין הרישום הפלילי שקיים במשטרה שקיים עבור תיקים שנסגרו במצב של אשמה והרשעה.

יחד עם זאת, ישנן סיטואציות אחרות שעבורן ניתן לשנות את העילה של סגירת התיק ולפיכך גם למחוק את הרישום המשטרתי בפלט המרשם הפלילי. מחיקה כזו יכולה לסייע לאדם במידה והוא נדרש להציג תעודת יושר, דבר שמוציא פלט שבו יש כל הליך פלילי שהתנהל במשטרת ישראל, על כל הסוגים. פנו אל משרד עו"ד בחיפה והבטיחו את הסיוע המשפטי הנחוץ לשם סגירתו של תיק משטרתי.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן