מה ההבדל בין רישום פלילי לרישום משטרתי?

0
1589
מה ההבדל בין רישום פלילי לרישום משטרתי?

במדינה שבה ישנם חוקים מאוד ברורים שנועדו לשמור על הסדר, לכל אדם יש רישום שהמדינה צוברת לגביו, החל מהפרטים הכי קטנים ועד לפרטים הכי גדולים. חלק מהפרטים הללו הם כאלה שאר נאספים להם אצל משטרת ישראל, ע"י רישום משטרתי ורישום פלילי. פנו אל משרד עו"ד מקצועי בחיפה והבטיחו את הסיוע המשפטי הנחוץ לכם.

מדוע צריכים מחיקת רישום פלילי?

יש אנשים אשר הייתה להם תקופה "סוערת" בעברם ובאותה התקופה הם היו כאלה שלא פעלו בהתאמה לחוק עם כל מיני סוגים של עבירות או אפילו עם ביצוע של עבירה אחת. יכול מאוד להיות כי הרישום הזה על הנעשה בעבר הוא כזה אשר עדיין יופיע לאחר שהם שינו את דרכם וכעת נמצאים בהווה שבו הם אזרחים שומרי חוק מן המניין. השלב שבו העבר מתחיל "לרדוף" אותם הוא כזה שבו הם מגלים שהם צריכים להביא תעודת יושר שבה הם מופיעים כאזרח ללא רישום פלילי, ובהדפס של המשטרה ישנו רישום כזה שימנע מהם התקדמות בקריירה. מה עושים במקרים מעין אלה? ראשית כל, יש להבין את ההבדל בין רישום פלילי לבין רישום משטרתי.

ההבדלים בין רישום פלילי לרישום משטרתי

רישום פלילי במשטרת ישראל הוא כזה שרלבנטי אל תיק פלילי אשר בגינו הוגש כתב אישום שלאחר מכן גם נקבע בו כי האדם נמצא אשם וכזה שביצע את העבירה הפלילית המדוברת באותו התיק.

לעומת זאת, רישום פלילי במרשם פלילי הוא ההתייחסות לכל הנתונים אשר קיימים במשטרת ישראל מבחינת תיקים והליכים שנפתחו כלפי אזרח. דבר זה אומר כי הרישום הזה יכול להיות כולל את כל התיקים הפליליים, כולל כאלה שנמצאים עדיין פתוחים ובשלבי חקירה, וכולל תיקים שנסגרו ונמחקו בגין חוסר אשמה. במרשם כולל את הרישום הפלילי ואת המרשם של המשטרה עבור אדם.

מחייבים צורת טיפול שונה

הליך של מחיקת רישום פלילי הוא כזה שאותו ניתן לעשות אך ורק על ידי הגשת בקשה של חנינה לנשיא מדינת ישראל. ברוב המכריע של המקרים התוצאה תהיה קיצור של תקופת הרישום הפלילי.

עבור מחיקה של רישום משטרתי, ניתן במקרים מסוימים להגיש בקשה לקצין החקירות במשטרה/למטה הראשי בי-ם שבה מבקשים לשנות את עילת סגירת התיק הפלילי או העברת פניה של מחיקת רישום משטרתי אל מדור מידע פלילי במשטרה. בקיאות בכל הנושאים הללו אינה נדרשת מן האדם הפשוט, אלא פניה אל עורך דין פלילי מקצועי שיכול לבדוק את המידע ולהבין לאחר מכן מה דרך הפעולה הכי טובה לשם השגת מחיקת הרישום עבור הלקוח שאליו פנה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן