תהליך מחיקת רישום פלילי

0
1231
תהליך מחיקת רישום פלילי

הרישום של תיקים פליליים הוא כזה שקיים במערכת של המשטרה שנים ארוכות עד אשר הם נמחקים מן המערכת שלה. אולם, עדיין ישנו הרישום המשטרתי אשר הוא כולל גם תיקים אחרים שבהם התיק לא נסגר מאי אשמה או לאחר הרשעה. איך בדיוק יכולים לבצע מחיקת של הרישומים הללו על הסוגים השונים שלהם ועל הסוגים השונים של התיקים אשר נפתחים ונסגרים במשטרת ישראל ונשארים כאות קין בחייו של אדם?

לשם כך יש להכיר בצורה מפורטת את התהליכים שעובר תיק עם סוגים השונים של עילות סגירת התיק הפלילי, וגם אז יש הרבה מאוד יוצאי דופן וסייגים שיכולים למנוע או לקצר את התקופה שלה מחכים עבור מחיקת הרישום הפלילי.

איך מבצעים את התהליך

תהליך של מחיקת רישום פלילי יכול להתבצע אך ורק על ידי הגשה של בקשת חנינה לנשיא מדינת ישראל, אולם ישנם תהליכים שונים שמביאים אל פעולה שונה כאשר ישנם הבדלים בין רישום משטרתי לבין רישום פלילי, וכן הבדל בין תיק עם הרשעה לבין תיק שנסגר בעילה ללא אשמה פלילית.

  • מחיקת הרישום הפלילי באופן פאסיבי לאחר שחלפה לה תקופת ההתיישנות והחלה תקופת המחיקה.
  • מחיקה של רישום פלילי לאחר שפונים באופן אקטיבי אל הנשיא בהעברה של פניה לבקשת חנינה.
  • לאחר שפונים בבקשה לביצוע של שינוי עילת סגירת התיק לעילה של חוסר אשמה פלילית עבור מחיקת רישום משטרתי.

אף אחד מן ההליכים הללו הוא אינו דבר פשוט לעשייה, ועל מנת להבין מה ניתן לעשות צריכים להכיר את סוגי התיקים הפליליים ואת ההתייחסות של חוקי המדינה בישראל לגבי האופן שבו רישום פלילי נמחק באופן אוטומטי לעומת כזה שבו עו"ד עובד באופן אקטיבי על מנת לקדם את המחיקה של התיק מן הרישום הפלילי במשטרה.

היכן מבצעים את התהליך

כאמור, ישנם תיקים פליליים מסוגים שונים שעבורם פונים בצורה שונה לשם ביצוע המחיקה של הרישום הפלילי במשטרה. זה מאוד משנה אם מדובר בעבירה מסוג עוון או עבירה מסוג פשע, זה מאוד משנה אם המבצע של העבירה הוא קטין או בגיר, זה משנה אם נעשתה עוד עבירה בזמן של התיק המדובר שאותו רוצים למחוק מהרישום הפלילי וזה משנה באיזו עילה נסגר התיק בכלל.

כל הליך מבוצע אל מול גורם אחר של המשטרה או של נשיא המדינה, וכל הליך כזה חייב כי יתחיל אל מול פניה אל עורך דין שעוסק בתחום הפלילי ולו יש את הניסיון הזה של מחיקת רישומים פליליים עבור הלקוחות שפונים אליו. פנו אל משרד עו"ד מומלץ בחיפה והבטיחו את הסיוע המשפטי הנחוץ לכם.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן