רשלנות רפואית ילדים

0
724
עורך דין תאונות תלמידים

את מי ניתן לתבוע כשנגרם נזק לילדים?

הורים עושים הכל כדי להגן על ילדיהם מפני סכנות אפשריות. למרות זאת, מאחר שלהורים אין שליטה מלאה על המציאות של הפעוטות והזאטוטים, והם גם לא נמצאים איתם 24/7, עלול להיגרם להם נזק ואפילו חמור. במצב כזה חשוב לפנות אל איש מקצוע מנוסה בהתאם לסוג הפגיעה ולגורם האחראי – כדי לקבל פיצוי שיסייע להתמודד עם הפגיעה לפחות בהיבט הכלכלי.

כך לדוגמה עורך דין רשלנות רפואית בחיפה הוא הכתובת הנכונה למקרים שבהם רופא לא אבחן נכון את המצב של הילד, ביצע פעולה כלשהי באופן רשלני ואפילו לא יידע את ההורים לגבי כל האפשרויות הקיימות במצב מסוים.

מה חשוב להוכיח במקרים של רשלנות רפואית?

תביעות רשלנות רפואית מחייבות קודם כל להוכיח שאכן מדובר ברשלנות, ולא בשגיאה שנובעת מכך שגם רופאים הם בסופו של דבר בני אדם. המבחן שעורך בית המשפט הוא "מבחן הרופא הסביר", כלומר מה הייתה ההתנהלות במקרה דומה של רופא סביר והאם במקרה שלכם ההתנהלות חרגה ממנה. בנוסף נדרשת הוכחה של זיקה ברורה בין הרשלנות לבין הנזקים. עו"ד מיומן יפרט בכתב התביעה את כל הנזקים שנגרמו לילד ולמשפחה, כולל אלה הנפשיים ולרבות הפסדי השתכרות של ההורים וגם הפסדי השתכרות עתידיים של הילד שנפגע.

בהתאם, תחום זה מחייב מומחיות ייחודית, בדיוק כפי שאם להורה נגרם נזק במהלך העבודה וכתוצאה ממנה, הכתובת הנכונה היא עורך דין תאונות עבודה צפון.

חברת הביטוח שמבטחת את כל התלמידים

כל התלמידים בארץ וכך גם פעוטות שרשומים בגנים העירוניים מבוטחים אוטומטית ע"י המדינה באמצעות חברת ביטוח שנבחרת במכרז. חברת ביטוח זו היא הכתובת לתביעות במקרים של תאונות אישיות – בין אם נגרמו בשטח בית הספר או הגן ובין אם נגרמו בכל מקום אחר, כולל בחופשות.

חשוב להדגיש כי מבחינת החוק, ולכן גם מבחינת עורך דין תאונות תלמידים לא כוללות תאונות דרכים וגם לא רשלנות רפואית. תביעות מסוג זה ניתן להגיש עד שהילד מגיע גיל 21 אבל כמובן שמומלץ להקדים ככל האפשר. גובה הפיצוי נקבע בהתאם לחומרת הנזק. במידה שהתאונה נבעה מהתרשלות של גורם מסוים – בית הספר, רשות מקומית שלא תחזקה נכון גן שעשועים וכו' – ניתן לתבוע בנפרד פיצוי עבור אותה התרשלות. לייעוץ תוכלו לפנות אל עו"ד לידור פוגל אורן – משרד עורכי דין שהינו אחד המשרדים המובילים בתחום הנזיקין, ביטוח לאומי ונזקי גוף.

 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן