סגירת תיק פלילי

0
2169
סגירת תיק פלילי

 

תיק במשטרה זה בהחלט נכס שכל אחד מאיתנו היה מעדיף שלא לקבל. אך נסיבות שונות בחיים מביאות אותנו למצבים לא נעימים. במקרים רבים, סגירת תיק פלילי מחוסר אשמה מזה בהחלט הליך בר ביצוע שמתאפשר באמצעות עבודה יעילה של עורך דין מומחה בתחומי הדין השונים. סגירת התיק הפלילי מתאפשרת כאשר המשטרה לא הצליחה לאסוף מספיק עדויות על מנת להגיש כתב אישום כנגד האדם. יחד עם זאת, סגירת התיק לא נעשית באופן אוטומטי. סיוע של עורך דין מנוסה בתהליך זה יאפשר לסיים את העניין כמה שיותר מהר ולשביעות רצונו המלאה של הלקוח.

הנסיבות שבהן ניתן לבקש סגירת תיק פלילי

על פי החוק, קיימות שלוש סיבות יחידות לכך שתיק פלילי שכבר נפתח ייסגר לאלתר. סיבות אלה:

  • חוסר ראיות: תיק עשוי להיפתח על בסיס תלונה כלשהי, אך במידה ולא נמצאו הוכחות וראיות חותכות לקיומו של דבר, ניתן לעתור בבקשת סגירת התיק.
  • חוסר עניין לציבור: במקרים בהם האירוע היה זניח, חסר משמעותית עקרונית עבור החברה, עקב חומרה נמוכה, שיקולים שונים שהופכים את הענישה למזיקה יותר ממועילה וכו'.
  • היעדר אשמה פלילית: במקרים שונים לא ניתן לייחס לנאשם עבירה כלשהי הקיימת בחוק. בדרך כלל, התיקים האלה אמורים להיסגר באופן בלתי אמצעי. יחד עם זאת, המשטרה אינה עושה זאת ולכן יש צורך בסיוע מומחה.

לאחר שהמשטרה בודקת לעומק את עניין בקשת סגירת התיק הפלילי, ההחלטה מועברת לשני הצדדים – גם לצד שהתלונן והביא לפתיחת החקירה, וגם למואשם שהגיש בקשה. זו.

עורך דין פלילי לסגירת תיק פלילי במהרה

באמצעות ליווי צמוד של עו"ד פלילי בחיפה, הליך סגירת התיק יהיה ממוקד ומהיר. היות ולרוב מדובר בהליך מובן – במידה ויש הוכחות, ראיות ועילה להמשך התיק, המשטרה מגישה כתב אישום כנגד המואשם לפרקליטות. במידה וכתב האישום אינו הוגש ועבר פרק הזמן הנדרש, ניתן להגיש בקשת סגירת תיק ללא כל מניעה. עורך דין פלילי הינו מומחה בתחום הפלילי בעל כל הכלים לביצוע סגירת תיק פלילי בהקדם ולטובתו המלאה של המואשם הזכאי.

 

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן