אחרי כמה זמן נמחק רישום פלילי

0
2044
אחרי כמה זמן נמחק רישום פלילי

הרישום הפלילי הוא כזה אשר ממשיך לעמוד כנגד אדם בחיים שלאחר ששילם את החוב שלו למדינה, הואשם נשפט ונאסר. ישנה האפשרות של מחיקת הרישום הפלילי בחלוף תקופת לפי חוק המרשם הפלילי וכן לפי העברת בקשת חנינה לנשיא באופן מסודר. למה זה טוב למחוק את הרישום עם עדיין ישנו הפלט של המשטרה? מכיוון שאז הקבצים הללו נשארים בידי המשטרה בלבד, והיכולת לעיין בהם קיימת לגופים ספורים ביותר במדינה.

מהו רישום פלילי

רישום פלילי הוא כזה אשר כולל למעשה תיקים שנסגרו עבור תביעה בגין מעשה פלילי במדינת ישראל, מעשה אשר עבורו נתפס האשם והוחלט בבית המשפט כי הוא אשם וביצע את דבר העבירה הנדון, נשפט וקיבל את הענישה. גם לאחר שאדם שילם את העונש שלו לחברה, האם זה אומר כי המידע הפלילי לגביו עדיין קיים?

ובכן, ישנה תקופה של התיישנות שנקבעת לפי חוק ההתיישנות גם עבור מעשים פליליים, ודבר זה אומר כי לפי התקופה אשר הוקצבה יש להוסיף אליה את התקופה של המחיקה שלאחריה הרישום הפלילי הזה יימחק. אולם, במידה ומדובר באדם קטין התקופה הזו משתנה, במידה ומדובר בעבירה מסוג פשע התקופה משתנה ובמידה ומדובר בעבירה נוספת שבוצעה לאחר מכן, הספירה מתחילה מן העבירה החדשה.

עוברים תקופה של התיישנות

מהי התקופה של ההתיישנות? לפי חוק המרשם הפלילי ישנה תקופה של התיישנות שאר לאחריה הרישום הפלילי עבור אקט פלילי שבוצע נמחק עבור אותו אדם אשר לו נפתח התיק במשטרה. ההתיישנות משתנה בין אדם אשר נשפט בתור בגיר לעומת אדם אשר נשפט בתור קטין, ותקופות התיישנות כוללות תקופת מאסר של שנה אחת, תקופת מאסר של עד חמש שנים ואף תקופת מאסר של יותר מחמש שנים.

עבור התקופה שהוטלה מתווספת לה התקופה של המתנה למחיקה, כאשר היא הולכת ומתארכת ככל שזמן המאסר שהוטל מתארך. במידה והדין הוא כלפי אדם שאינו כשיר לעמוד לדין מכל סיבה תקופת התיישנות רישום פלילי היא של שלוש שנים לקטין, ושבע שנים עבור בגיר.

מקבלים סיוע מעורך דין פלילי

נשמע סבוך כל העניין הזה של אישום פלילי, התיישנות ואופן מחיקת הרישום הפלילי? אולי מפני שזה אכן כך, ויש הרבה מה להבין והרבה מה לדעת לפני שחשובים לבצע פעילות שמטרתה מחיקה של רישום פלילי עבור לקוח שיש לו תיק פלילי שנסגר.

זה אומר כי חייבים לבצע ייעוץ מול עורך דין מיומן בתחום של הפלילים, ורק לפי ההנחיות שלו להתקדם אל עבר היעד הנכסף שהוא קבלת מחיקת הרישום הזה, אולי אפילו מבלי לחכות את כל הזמן הנדרש בתקופה הקצובה. פנו אל משרד עו"ד בחיפה והבטיחו את הסיוע המשפטי הנחוץ לכם.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן