מי נחשב לפושט רגל וכיצד זה עובד?

0
1154
מי נחשב לפושט רגל וכיצד זה עובד?
מקור freepik

דורון הוא בחור צעיר יחסית ממרכז הארץ. סיים צבא לפני כמה שנים, טייל, עבד וכעת רצה להגשים את חלומו לפתוח חדר כושר פרטי משלו ואימוני כושר מיוחדים שהוא המציא. הבעיה הייתה שלא היה לו מספיק כסף להקים את העסק בעצמו אז הוא נאלץ לקחת הלוואה בערבות המדינה. בתחילה היה לו קשה להביא לקוחות אל המכון וההכנסות לא היו כפי שציפה להן. לאחר שנה בערך הוא החליט לשדרג את המכון עם כמה מתקנים חדשים ולהשקיע באתר אינטרנט יפה למכון. לצורך כך הוא נאלץ לקחת הלוואות נוספות מהבנק ומחברות אשראי. לאחר כמה חודשים נוספים הוא ראה שההכנסות עדיין לא מספיקות אפילו לכסות את ההוצאות שלא לדבר על להתפרנס מעבודתו. תשלומים החלו לחזור: שכירות, חשמל, ארנונה, ספקים של מוצרי החנות ואפילו לא היה יכול לשאת בעלויות של המזכירה במשרה חלקית או מאמן הכושר הנוסף שעבד עמו. עד מהרה הוא מצא את זה עם חוב של קרוב למיליון שקלים, ללא נכסים וללא יכולת להחזיר את החוב. הוא סגר את המכון ונאלץ להכריז על פשיטת רגל.

מהו הליך פשיטת רגל ומי נחשב פושט רגל?

הליך פשיטת רגל הוא הליך שבו החייב לא יכול לעמוד יותר בהוצאותיו החודשיים וסך חובותיו הוא מעל הקבוע בחוק. החייב מגיע בקשה לפשיטת רגל ולאחר אישור בית המשפט ימונה נציג לניהול תיק זה. לאורך 4 שנים לערך יצטרך החייב לחיות תחת הגבלות אשראי שונות, לא לצאת מהארץ אלא באישור מיוחד מבית המשפט ולהעביר כסף בכל חודש לקופת הנושים שם יחולקו הכספים אל הגופים להם הוא חייב כסף. כמובן שבזכות הליך זה גם במהלך אותם שנים של תהליך הוא יוכל לעבוד כשכיר במקום אחר ולהשאיר לעצמו חלק מהמשכורת כדי להתקיים בכבוד. לאחר 48 תשלומים חודשיים או לפי הכמות הנקבעת עבור החייב – הוא יקבל הפטר מיתרת חובותיו.

אילו הגבלות יש על החייב במהלך פשיטת הרגל?

על החייב יהיו מספר הגבלות בזמן הליך פשיטת רגל ועד לקבלת ההפטר הסופי. למשל: הוא לא יוכל לקבל כרטיס אשראי או להשתמש בשיקים בתקופה זו. הוא לא יוכל להיכנס למינוס בבנק או לקבל הלוואה. הוא לא יוכל לשמש כבעלים, שותף או יו"ר של עסק כלשהו או תאגיד כלשהו. הוא לא יוכל לעזוב את הארץ אלא באישור בית המשפט ועוד.

לסיכום; הליך פשיטת רגל הוא לא דבר נעים אולם הוא הכרחי אם תרצו להרוויח את החיים שלכם מחדש. כאשר מגיע העת להכריז על פשיטת רגל טוב שתהיו מיוצגים על ידי עו"ד מוסמך ומקצועי בתחום שילווה אתכם לאורך כל ההליך עד לקבלת ההפטר המיוחל.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן