חוק רישוי עסקים – מתמודדים עם הרגולציה עם מערכת דַּעתַּ חוֹק

קרדיט freepik

א מעט בתי עסק בתחומים שונים, מוציאים את נאלצים להתמודד עם רגולציות ותקנים שהמדינה קבעה, על מנת שהם יוכלו לייצר ולשווק את המוצרים והשירותים שלהם. זה נכון הן לגבי מוצרים ושירותים שהם מייצרים בעצמם והן לגבי מוצרים ושירותים שהם מבקשים לייבא או לייצא למדינות אחרות.

בית עסק מחויב לעמוד באותן רגולציות ותקנות על פי חוק רישוי עסקים. חוק זה מגדיר בצורה ברורה וחד משמעית, מי יכול לקבל רישיון להוציא עסק ומה נדרש ממנו לשם כך. מי שאיננו עומד בתנאי החוק, לא יכול לקבל רישיון ולכן הוא לא יכול לעסוק בתחום שלו באופן חוקי. במהלך השנים נקבע, אילו עסקים ובעלי מקצוע צריכים לעמוד בתנאי החוק ומי איננו זקוק לרישיון בשביל לעסוק בתחום מקצועו.

לפני שנבין מה זה רגולציות ואיך אפשר להתמודד איתן בצורה נכונה, צריך להבין למה בכלל יש צורך במסגרת כמו חוק רישוי עסקים, מה המשמעות שלו. הרעיון שעומד מאחורי החוק הזה הוא, שלא כל אחד יוכל לעבוד בתחומים מסוימים אלא רק אם הוא עומד בתנאים שהחוק מגדיר. כך הלקוחות שלו ידעו שהם מקבלים שירות מאיש מקצוע שעומד בכללי החוק, יש עליו פיקוח, הוא עבר את ההכשרה הנדרשת, ואם הוא לא עומד בתנאי החוק, אפשר להתלונן עליו.

מה הן רגולציות ולמה צריכים אותן?

רגלוציה היא תקנה שהמדינה קובעת ומחייבת את הגורמים הרלוונטיים לעמוד בה. מדובר בהליך פיקוח מסוים שנועד להגן על הציבור, להגן על השוק ולשמור על כללי התנהלות מסוימים. הרגולציות יכולות להתבצע בתהליכי תכנון ופיתוח, ייצור, אריזה, שיווק, מסחר ועוד. כמעט בכל תחום ותחום ישנן רגולציות שמסדירות את התנהלות התחום והשוק.

למשל, חוק רישוי עסקים מגדיר בצורה ברורה מה צריך כל מי שמעוניין לפתוח לעסק לעשות בשביל להתנהל על פי החוק. מדובר ברגולציות שמסדירות את התחומים השונים. בהיעדר רגולציות, כל אחד ינהג כמו שהוא רוצה והשוק יהיה פרוץ לגמרי.

יש הסבורים שכך צריך להיות, מאחר והרגולציות מכבידות על בעלי עסקים וגורמות לעליית מחירים. לעומת זאת, יש הסבורים שחייבים רגולציות בשביל להגן על הציבור ואפילו על בעלי עסקים מפני תחרות פרועה. בכל מקרה, יש צורך להתמודד איתן.

איך מערכת דעת חוק יכולה לעזור לכם?

דעת חוק היא מערכת אונליין, ראשונה במינה בישראל, אשר מאפשרת לקבל את כל דרישות הרגולציות בתחומים של בטיחות, סביבה, חירום ועוד. כל מי שמשתמש במערכת זו, מקבל את כל העדכונים הרלוונטיים בחוק אודות רגולציות שונות, וכך הוא יכול להתאים את העסק שלו, בין אם הוא חדש או ותיק, לדרישות השונות.

המערכת זמינה, נגישה, מספקת את המידע אונליין, עם מענה של מומחים המתמחים בתחום, והשימוש בה יכול לחסוך הרבה מאוד זמן, כסף, טרחה ובעיקר למנוע עבירות על החוק.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!