ערר על עילת סגירת תיק

0
1452
ערר על עילת סגירת תיק

תיקים שנמצאים במשטרה בחלקם נסגרים בצורה מהירה וחלק אחר עובר זמן רב עד שאר מתקדמים איתם אל האקט הזה של הסגירה. ישנם אפילו תיקים אשר נותרים פתוחים זמן רב ללא מציאה של פתרון לגביהם. עבור אנשים שאר בהם דן התיק בגין ביצוע של סוג עבירה פלילית ישנה האפשרות לעיתים של הגשת ערר על עילת הסגירה של התיק הפלילי שקיים נגדם. פנו אל משרד עורכי דין בחיפה והבטיחו את הסיוע המשפטי הנחוץ לכם בהגשת ערר.

מתי ניתן להגיש ערר

לא בכל מקרה של תיק שנסגר ניתן לבוא ולהגיש ערר. המקרים שבהם ניתן לבצע הגשה של ערר הם כאלה שבהם נסגר התיק הפלילי שנפתח במשטרת ישראל הם רק עבור תיקים שנסגרו מסיבה של חוסר ראיות או מסיבה של חוסר עניין לציבור. דבר זה אומר כי ניתן עבור המקרים הללו לבצע תהליך של הגשת ערר לשם שינוי סיבת הסגירה לחוסר אשמה. דבר זה מקדם את האינטרס של סגירת התיק והמחיקה של הרישום הפלילי בצורה שהופכת את הרישום הזה לנקי מתיקים פליליים עבור אותו האדם.

מתי לא ניתן להגיש ערר

לא ניתן להגיש ערר עבור שינוי סיבת סגירת התיק ברגע בו אדם עלה בפני בית המשפט בתיק של עבירה פלילית שמיוחסת אליו ובגין העבירה הזו הוא נמצא אשם ואף הורשע בהתאמה לחוקי המדינה. אדם עם תיק מן הסוג הזה כן יכול לפנות אל נשיא המדינה בבקשה לקבלה של חנינה, דבר אשר מביא אל קיצור זמן ההמתנה עבור המחיקה של הרישום הפלילי, דבר שהוא מאוד משמעותי ומקדם את החיים כאדם ללא רישום פלילי בצורה חיובית שאינה מצריכה המתנה כה ארוכה לתקופת ההתיישנות ותקופת ההמתנה למחיקה.

איך מגישים ערר

את הערר עבור שינוי עילת סגירת התיק לעולם לא מבצעים לבד מכיוון שצריכים לדעת את הסטאטוס של התיק מול המשטרה, ואל מי פונים לשם ביצוע הכי נכון של שינוי העילה הזו במערכת המשטרתית. לאחר שעורך דין בוחן את התיק ורואה כי מדובר בתיק שנסגר בעילת חוסר ראיות או חוסר עניין לציבור הוא בוחן את האופן שבו ניתן להגיש את הערר עבור שינוי העילה לחוסר אשמה פלילית. לשם כך יש לעבור על התיק עצמו, וזה חשוב מאוד כי הפנייה אל עורך דין תתבצע באופן הכי בהול כדי להעביר את הערר באופן מיידי למשטרה. גם כאן ישנם יוצאי דופן, ובמידה והנחקר הודה בחקירה כי ביצע את העבירה המיוחסת לו, לא ניתן להגיש את הערר עבור שינוי העילה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן