השבת רישיון נשק

0
1550
השבת רישיון נשק

אל עורכי הדין הפליליים מגיעים לא פעם גם אנשים אשר היה להם רישיון נשק אשר נשלל להם על ידי המלצה שנעשתה על ידי המשטרה או שזהו פקיד הרישוי אשר הגיע לכזו החלטה בעניין ללא קשר אל המלצת המשטרה. ישנם אף מקרים של אנשים שלהם יש תיק במשטרה, ודבר זה מונע מהם לקבל את רישיון הנשק שלו הם זקוקים במסגרת העבודה. בכל אחד מן המקרים הללו עורך דין מיומן בוחן את הפרטים, ורואה האם יש דרך להשיב את הרישיון הזה במסגרת האפשרויות שמעניקה מדינת ישראל עבור האזרח בתור זכות להגיש ערר או עתירה.

איזה מידע המשטרה בודקת

קבלה של רישיון נשק היא כזו אשר יכולה להיות בעלת השפעה רבה על שלום הציבור במדינת ישראל, ולכן כל אדם אשר רשאי לשאת נשק ויש לו רישיון נשק הוא כזה שאר לגביו ישנה בחינה פרטנית  וקפדנית בכל פעם מחדש.

אמת המידה שאיתה בוחנת משטרת ישראל את האפשרות של העברת המלצה לפקיד הרישוי בנוגע לרישיון עבור אדם היא רמת המסוכנות של אותו אדם ברגע בו יהיה לו רישיון של נשיאת נשק כלפי ציבור האזרחים. המשטרה אף יכולה להעביר מידע סמוי עבור אדם שמבקש להוציא רישיון נשק, כאשר לעובדת היות תיקים פליליים במשטרה יכולה להיות האפשרות למניעה של קבלת רישיון נשק. ישנה גם דרך להתמודדות עם תיקים במשטרה, ולגבי כך עו"ד יכול להדריך בפעולה הנכונה.

בקשה לרישיון נשק נדחית

מה עושים במידה והבקשה של קבלת רישיון נשק היא כזו אשר נדחית על ידי פקיד הרישוי? במקרים מעין אלה צריכים לבחון מדוע נדחתה הבקשה. את זה ניתן לבצע אך ורק על ידי בחינת הנושא בעין מקצועית על ידי עורך דין שכבר יש לו ניסיון בכזה סוג של עניין.

השלב הבא  במידת האפשר הוא בחינה של רישום פלילי במידה הוא קיים, והעברה של ערר שבו מבקשים לבחון את ההחלטה הקודמת פעם שנייה. במידה וישנה החלטה לפי ההמלצה של משטרת ישראל, יש להעביר את הערר אל משטרת ישראל.

גם אם בפעם נוספת זו ישנה דחייה, ניתן להתקדם צעד אחד נוסף הלאה ולהעביר עתירה מנהלית אל בית המשפט. לא מדובר במקרים יוצאי דופן, ויש לא מעט מקרים של רישיון נשק שעוברים לפתחו של בית המשפט ושם ישנה הפיכה של ההחלטה שנעשתה על ידי פקיד הרישוי והשבת הרישיון לאותו האדם.

פנו אל משרד עורכי דין בחיפה – והבטיחו את הסיוע המשפטי הנחוץ לכם ברגע האמת.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן