האם נקודות תעבורה נמחקות

0
1977
האם נקודות תעבורה נמחקות

בארץ ישראל ישנה שיטה שנקראת שיטת הניקוד. בסיוע של השיטה הזו יכול משרד הרישוי לעקוב אחר אנשים שאר מבצעים עבירות תעבורה שונות, וכאשר אדם מגיע אל הכמות המקסימלית של הנקודות עוברים אל יישום של הענישה הבאה בתור על מנת למנוע מעבריינים להמשיך ולבצע עבירות של תנועה שיכולות להיות מאוד מסוכנות.

שיטת הנקודות מהווה גורם נהדר של הרתעה ושל בקרה, ומה שצריכים להבין אזרחי הציבור שלהם יש רישיון נהיגה פעיל הוא שלא כל נקודה שנצברה היא כזו אשר אמורה גם להישאר באותו האופן למשך זמן בלתי מוגבל. מהן שורת הסנקציות שמופעלות לאחר שמגיעים אל מירב הניקוד? לפעמים מדובר בהגעה אל שיעורי נהיגה מונעת(12-24 נקודות ), ולפעמים מדובר במצב שבו כבר יש שלילה של הרישיון(צבירה של מעל 72- 36 נקודות).

התקופה שבה מתקיימת מחיקת נקודות

כאמור, הנקודות שאותן צבר נהג הן אינן כאלה שנותרות לכל חייו. נקודות שחלף שנתיים מעת הביצוע שלהן נמחקות בעצמן, ועבור נהג שצבר מעל ל22 נקודות תקופת המחיקה היא לאחר ארבע שנים עבור אותן הנקודות. לפעמים נהגים אינם מודעים כי קיימות אצלם נקודות שאותן ניתן למחוק באופן יזום, כאשר לשם כך הם רק צריכים לבצע פניה אל עורך דין אשר עושה את כל ההבדל בין מספר גבוה של נקודות לקראת שלילה של הרישיון לבין איפוס של הנקודות ותחילת הספירה מחדש לאחר שזה סיום את הפעולה המשפטית שלו מול משרד הרישוי.

זה מאוד חשוב להיות קשובים אל כל השינויים אשר מתבצעים מפעם לפעם בשיטת הניקוד במדינת ישראל, שכן בשנה האחרונה חלו החמרות נוספות אשר נועדו להרתיע גם את אלו אשר מבצעים שימוש בטלפון הסלולרי בזמן הנהיגה, אי חבישה של קסדה לרוכב אופנוע, אי לבישה של אפוד זוהר וביצוע של פרסה במקום אסור.

מחיקה בסיוע של עורך דין תעבורה

אף אדם לא ממש מודע למצב הניקוד אצלו או אפילו אל הפעולות שעבורן הוא יכול לספוג תוספת של נקודות, ולכן לפעמים אנשים מוצאים את עצמם במצב של שלילת רישיון מבלי שהם הבינו כי הם נמצאים בדרך אליו. אך, מה הם יכולים לעשות בעניין מלבד להתמודד עם המצב החדש? ובכן, יש כמות הגונה של נהגים שמגיעים על מנת לקבל את עצתו של עורך דין, אשר בוחן את העבירות ואת הקנסות, ויכול לבצע בחינה מחודשת שמביאה אל מחיקת נקודות ואף אל מחיקה של דוחות. פנו אל משרד עורך דין בחיפה – והבטיחו את הסיוע המשפטי הנחוץ לכם.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן