ביטוח תלמידים – הזכויות שלכם על פי פוליסת הביטוח

0
1111
קרדיט: פורטל עורכי דין בחיפה

טיפים והמלצות מעורך דין ביטוח תלמידים מומחה

הורים רבים אינם מכירים את ביטוח התלמידים ואינם מודעים לכך שילדיהם מבוטחים בפוליסת תאונות אישיות לתלמידים. פוליסת ביטוח תלמידים מקנה אפשרות לקבלת פיצוי כספי בגין פציעה שנגרמה כתוצאה מתאונה ולא רק במהלך שעות הלימוד או במסגרת הלימודים. למעשה הפוליסה מאפשרת קבלת פיצוי בגין פציעה כתוצאה מתאונה גם במהלך משחק בשעות אחר הצהריים והערב (בגין פציעה במהלך היממה כולה!), כאשר ילד נפגע במהלך משחק בבית או בחוג ספורט, במגרש משחקים או ברחוב, קיימת זכאות לפיצוי בהתאם לתנאי הפוליסה. על פי פוליסה זו, אין צורך להוכיח רשלנות ונושא האחריות אינו רלוונטי. גם במקרים שבהם הילד נפגע כתוצאה ממעשה שובבות או כתוצאה משגחה לקויה של ההורים ניתן לקבל פיצוי כספי בגין הפגיעה.

הורים רבים חוששים מהגשת תביעה ומתלבטים בנוגע לכדאיות ההליך. עו"ד שהם סלומון, עורך דין מומחה בתאונות תלמידים, מציין כי המעורבות אשר נדרשת מההורים מצומצמת ביותר. כמעט ולא נדרש זמן מההורים לעיסוק בנושא. כמו כן, יש לציין כי שכר טרחת עורכי הדין במקרים אלו משולם באחוזים על בסיס הצלחה בלבד וההוצאות הכרוכות בהגשת התביעה אינן גבוהות.

בחלק מן המקרים, ניתן לקבל פיצוי כפול בגין האירוע התאונתי. אם ילד נפגע בגן, בבית הספר או בחוג בשעות אחה"צ בשל השגחה לקויה ונגרמו לילד נזקי גוף, ניתן לתבוע את חברת הביטוח בפוליסת ביטוח תאונות אישיות תלמידים ובנוסף את  חברת הביטוח של הגורם שהתרשל בהשגחה על התלמיד. כפל פיצוי ניתן לקבל גם במקרים בהם הילד נפגע בתאונה כתוצאה מתחזוקה לקויה של מתקנים בגני שעשועים ציבוריים, מפגעים בטיחותיים וכו'

הורים רבים אינם יודעים כי ניתן להגיש תביעה בביטוח תלמידים גם בגין אירועים תאונתיים שהתרחשו בעבר. את התביעה יש להגיש לפני הגיע הילד לגיל 21.

ביטוח תאונות אישיות לתלמידים חל על כל התלמידים בחינוך חובה. ילדים מגיל 3 ועד גיל 18. ביטוח תלמידים תקף בכל שעות היממה ובמהלך כל ימות השנה (כולל ימי חופש וחגים) גביית התשלום עבור הפוליסה באחריות המועצה המקומית או העירייה באמצעות המוסדות החינוכיים כחלק מתשלומי ההורים.

הפיצוי בביטוח תלמידים מחושב בגין ימי היעדרות מבית הספר, ימי אשפוז ונזקי הגוף שנגרמו. תגמולי הביטוח יכולים להגיע לעשרות אלפי ₪ ואף למאות אלפי ₪ בהתאם לגבולות האחריות של הפוליסה.

לשם הגשת תביעה בביטוח תלמידים בגין פציעה של ילד אין צורך להוכיח רשלנות. די בעצם האירוע התאונתי ונזק הגוף שנגרם כדי לאפשר זכאות לפיצוי בהתאם לתנאי הפוליסה. במקרים שבהם קיימת עילה להגשת תביעה נוספת כנגד גורם מתרשל, רשות מקומית שלא דאגה לתקן את המדרכה, תחזוקה לקויה של מתקני משחקים בגני שעשועים וכו' יש להוכיח את האחריות של הגורם המתרשל. לשם קבלת הנחיות ומימוש מלוא הזכויות, מומלץ להתייעץ עם עורך דין ביטוח תלמידים מומחה בטרם נקיטת הליכים

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן