פרסום מודעה משפטית בעיתון – החלטה של המחוקק

פרסום מודעה משפטית בעיתון – החלטה של המחוקק
מקור pixabay

העיתונות הכתבה משמשת מזה יותר ממאה שנים אחת הפלטפורמות האיכותיות ביותר לפרסום ולהגדלת המכירות של מוצרים ושירותים שונים. עם זאת, במשך השנים הפכו העיתונים גם לפלטפורמה המקובלת והמוכרת גם על ידי המחוקק עבור פרסום מודעה משפטית. בנוסף, גם פרסום מכרז בעיתון נחשב לדרך הבדוקה והנכונה מבחינה חוקית להגיע לבעלי מקצוע, נותני שירותים או ספקי סחורות היכולים לעמוד בתנאי המכרז. מהי בעצם מודעה משפטית? למה פרסום מודעה משפטית בעיתון נחשב לדרך הנכונה והמקובלת מבחינה חוקית לעמוד בדרישות ובתקנות החוק? בשורות הבאות נרחיב מעט את היריעה בכל האמור במודעות משפטיות ומכרזים.

מודעה משפטית – מה זה בעצם

אחת הסוגיות שנדונה שוב ושוב בערכות משפטיות שונות, הינה סוגיית היידוע של גורמים רלבנטיים או מי שעשויים להיות בעלי אינטרסים בהליך משפטי כזה או אחר, באשר למועד ביצוע הליך משפטי מסוים או מועד התפוגה של האפשרות להגיש השגות באשר לתהליך כזה. נכון להיום, החוק דורש פרסום מודעה משפטית בעיתונות הכתובה תוך התמקדות בעיתונים שהתפוצה שלהם היא רחבה ביותר. עם השנים הפך הפרסום של מודעות מהסוג האמור לעניין מקצועי הדורש מיומנות והיכרות מעמיקה עם הנושא. מודעה משפטית, כמו גם פרסום מכרז בעיתון, חייבת לעמוד באמות מידה ברורות וידועות. מודעה משפטית יכולה להיות מודעה המתייחסת להליך כינוס נכסים שנפתח ומתקיים נגד פלוני אלמוני או כנגד עסק או חברה. מודעה כאמור יכולה להתייחס גם לענייני עיזבונות, פירוק חברות, הליכי הוצאה לפועל ועוד. מודעה משפטית עשויה להתייחס גם לנושא של התליית רישיון, המונע מבעליו עיסוק בתחום הפעילות שלו לתקופה מוגבלת או עד שיתקיימו תנאים מסוימים. בכל אחד מהמקרים פרסום ההודעה בפורמט במתאים, בגודל המתאים ובנוסח המתאים, מהווה תנאי מספיק המאפשר לגופים האחראים להמשיך בתהליך המשפטי ולנהוג כאילו יודעו כל הגורמים הרלבנטיים בקשר אליו.

פרסום הודעה משפטית ועמידה בדרישות החוק

פרסום מודעה משפטית בא להחליף, למעשה הליך הרבה יותר מסובך של יידוע מספר גדול של גורמים באשר להליך משפטי כזה או אחר שמתנהל כנגד אדם פרטי, עסק או חברה. פרזום ההודעה הוא שווה ערך מבחינת החוק ליידוע כל הגורמים הרלבנטיים, זאת, בתנאי שהמודעה פורסמה על פי כל הכללים כפי שהוזכרו לעיל. באותה המידה, פרסום מכרז בעיתון מהווה מבחינת החוק תנאי מספיק להמשך ההתדיינות עם מי שהגישו את כל המסמכים הנדרשים. רוצים לדעת עוד? מעוניינים לפרסם מודעה משפטית או מכרז? אתם בדיוק במקום הנכון. צרו קשר כעת ואנו נחזור אליכם להמשך התהליך.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!