נכסים של עסק יכולים להיות חומריים או וירטואליים או סודיים

0
245
קרדיט PIXABAY

סוד מסחרי הוא מידע שאינו ידוע או ניתן לבירור על ידי הציבור באופן כללי ואשר מספק לעסק יתרון תחרותי. סודות מסחריים יכולים לכלול נוסחאות, דפוסים, שיטות, טכניקות, תהליכים או מידע עסקי סודי אחר. גניבה של סוד מסחרי מתרחשת כאשר מישהו רוכש או משתמש באופן לא תקין במידע סודי מסחרי ללא אישור הבעלים. ניתן לעשות זאת באמצעות מגוון שיטות, כגון ריגול תעשייתי, פריצה, או פשוט על ידי לקיחת מסמכים או חומרים אחרים המכילים מידע סודי מסחרי. לעיתים העובדים בחברה חשופים לסוד המסחרי ונשאלת השאלה אם הם מגלים אותו ברבים והוא חשוף, האם הוא  עדיין מוגן כסוד. זוהי סוגיה רגישה.

ההשלכות של חשיפת הסודות

לגניבת סוד מסחרי  יכולות להיות השלכות חמורות על בעל הסוד המסחרי ועל בית העסק המסתמך עליו. גזל סוד מסחרי עלול לגרום להפסד כספי, אובדן עמדה בשוק או פגיעה במוניטין של העסק. על כן קיימים מספר חוקים להגנה על סודות מסחריים ולמניעת גניבתם. הידוע שבהם הינו חוק עוולות מסחריות, תשנ"ט- 1999, המספק עילת תביעה פרטית לגניבת סוד מסחרי, ומאפשר לעסקים להגיש תביעה לבית המשפט כדי לבקש פיצויים בגין גניבת הסודות המסחריים שלהם.

ישנן מספר דרכים שבהן עסקים יכולים להגן על הסודות המסחריים שלהם ולמנוע את גניבתם. אחת הדרכים היעילות ביותר היא לקבוע אמצעי אבטחה חזקים למניעת גישה בלתי מורשית למידע סודי מסחרי. זה יכול לכלול אמצעי אבטחה פיזיים, כגון ארונות נעולים וגישה מוגבלת לאזורים מסוימים, כמו גם אמצעים טכנולוגיים, כגון הצפנה והגנה באמצעות סיסמה. דרך נוספת להגן על סודות מסחריים היא לסמן אותם כסודיים ולדרוש מעובדים וקבלנים שיש להם גישה למידע על סודות מסחריים לחתום על הסכמי סודיות. הסכמים אלו יכולים לסייע במניעת חשיפה בלתי מורשית של מידע סודי מסחרי. וכמובן תביעות פיצויים במקרה של חשיפת הסודות והוצאת צווי מניעה במצבים כאלה.

צעדים שיש לנקוט

לגניבת סוד מסחרי יכולות להיות השלכות חמורות על עסקים. חשוב לעסקים לנקוט בצעדים כדי להגן על הסודות המסחריים שלהם ולהיות מודעים לחוקים הקיימים למניעת גניבת סוד מסחרי, להכין מראש  אמצעים להגנה על הסודות, ולהיות עירניים. לטובת  עריכת חוזים כאלה, וייעוץ בכל הקשור לעסקים במרשתת, הנך מוזמן ליצור קשר עם משרדה של עו"ד  אורלי ספיר סחייק, בעלת ניסיון רב בליטיגציה מתחום האינטרנט, ואנו בטוחים כי תתקבל במאור פנים לייעוץ מקיף בתחומים אלה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן