העברת דירה ללא תמורה

0
1048
העברת דירה ללא תמורה
קרדיט freepik

מצבים מסוימים בחיים מחייבים חשיבה יצירתית מחוץ לקופסה אם כדי להציל רכוש מאובדן, אם כדי לחסוך כסף רב ולתכנן את תשלום המסים ואם כדי להתמודד עם מצבים משפחתיים. קורה שעומדים לאבד רכוש בגלל חובות או שלהפך, דווקא רוצים לרכוש עוד אחת לצורך השקעה אבל חייבים לשלם מס רכוש ומס שבח רב ולכן רוצים להימנע מכך. אחת הדרכים לפתור בעיות כאלה היא העברת דירה ללא תמורה למי שרציתם להעביר אליו מתישהו ממילא, אולי כעיזבון, אבל לעשות זאת בעודכם בחיים וכדי להרוויח כמה יתרונות. בכל מקרה, מה שלא בוחרים לעשות מומלץ לא לעשות זאת ללא ליווי משפטי, גם כדי לעשות זאת חוקית וגם כדי למנוע הסתבכות ממי שעומד לקבל מכם את המתנה.

מהי העברת דירה ללא תמורה?

העברה זו מעבירה לידי מישהו אחר, בדרך כלל בן משפחה, דירה חינם וללא תשלום כלשהו מצדו וגם לא הבטחה לתשלום כזה בעתיד. המקבל את הדירה משוחרר מהתחייבויות ומעלויות, מלבד העלויות של המסים שיידרש לשלם לאחר שהנכס יעבור לידיו. זוהי העברה שנעשית משפטית בחוזה וברישום בטאבו ולכן גם עו"ד עמית ורד ממליץ לקבל ליווי משפטי שגם בודק את הקרקע המשפטית של כל נכס כזה. את הנכס מעביר מי שרוצה להימנע מאובדן הנכס בגלל חובות שיגרמו לעיקולו או בגלל מס שבח ומס רכוש שיצטרך לשלם אם ירצה לקנות נכס נוסף.

למה מעבירים דירה במתנה?

יש סיבות רבות לעשות העברת דירה ללא תמורה ורובן כספיות כפי שכבר נאמר. אבל קורה שמשפחה מורכבת עלולה להסתכסך בגלל עיזבון של בעל הנכסים לאחר מותו, ולכן יש כאלה שמעדיפים להעביר אותם למוטבים וליורשים כדי למנוע מריבה. זה לא תמיד עובד אם לא עושים את זה נכון וזו סיבה נוספת להעביר הכל לידי עורך דין שיטפל בכל דבר לא רק לפי חוק אלא גם לפי הבנתו את המצב וכיצד יוכל למנוע הסתבכות עתידית. כלומר, בעזרת חשיבה יצירתית ואמפתיה שימנעו מלחמה בתוך המשפחה לפני או אחרי מותו של בעל הנכס.

מה כדאי לבדוק במקרה כזה?

בכל מקרה של העברת דירה ללא תמורה מומלץ לבדוק גם כיצד המהלך ישפיע עליכם מבחינת כספים והתחייבויות עתידיות. אם תכננתם לקנות דירה משלכם האם זה יפריע לבנק לתת לכם את המשכנתא בתנאים שרציתם והאם זה ידרוש מכם לשלם מס שבח ומס רכוש בעתיד בגלל זה? יש גם שיקולים משפחתיים שכדאי לקחת בחשבון ורצוי להתייעץ על כך עם עורך דין לפני שחותמים על כל חוזה כזה.

השאר תגובה

נא להזין את ההערה שלך!
נא להזין את שמך כאן